“Sirenu i Viktoriju” kritika hvali, a publika je oduševljena

Komedija “Sirena i Viktorija” Rusa Aleksandra Galina, topla je, nimalo plošna predstava, prije svega komedija zabune koja prelazi u komičnu melodramu. Osvojila je i kritiku i publiku, a nakon svega četiri izvedbe u Zagrebu, vidjelo ju je više od 1000 ljudi. “Sirena i Viktorija” u veljači se može pogledati 10., 16. i 28. u 20 sati u Maloj dvorani Lisinski.

Režiju Rugantinove “Sirene i Viktorije” potpisuje mladi beogradski redatelj Filip Grinvald, a na sceni se događa apsolutno glumačko majstorstvo troje sjajnih glumaca – Gordane Gadžić, Dubravke Ostojić i Mladena Vasaryja. Ova priča o novopečenoj bogatašici koja se obogatila u tranziciji i njezinoj profesorici engleskog, doktorici znanosti, za koju je tranzicija imala negativni predznak te muškarcu koji ulazi u priču, pod drugom ulogom, ni ne sluteći u kakav trokut, preciznije – ralje, ulijeće...

Ovog puta smo odlučili ne pisati puno o predstavi mi sami, već smo za dojmove pitali gledatelje.
Troje sugovornika, tri različita pogleda na predstavu, međutim – jedinstveni su u visokoj ocjeni predstave i odličnim dojmovima.

Jasna Bilušić, glumica i jazz pjevačica
U teatarskoj literaturi rijetko se sretnu pravi, punokrvni dramski likovi namijenjeni glumicama srednje životne dobi. Stoga je meni kao upravo takvoj glumici bio čisti užitak gledati vrhunski napisan dramski komad Aleksandra Galina ''Sirena i Viktorija'' (i jednako tako sjajno preveden od strane moje kolegice Dubravke Ostojić) u kojima briljiraju

Gordana Gadžić i Dubravka Ostojić.
I Sirena i Viktorija u nekoj drugoj inscenaciji mogu možda biti i neke druge i drugačije osobe s potpuno drugim energijama i osobinama, no Gordana i Dubravka nevjerojatno uvjerljivo nose i brane svoje viđenje tog neobičnog ženskog tandema; savršeno se nadopunjuju u duhovitim i na trenutke do suza komičnim kontrapunktima međusobne igre, ali istovremeno moćno i dirljivo otkrivaju tanane nijanse duboke nesreće vlastitih osamljenih bića.

Sanja Doležal, pjevačica i televizijska voditeljica:
“Sirena i Viktorija” izvanredna je predstava s briljantnim glumcima. Drago mi je da se krenulo u prikazivanje suvremenika, onog što je nama blisko, nekog tko super ocrtava kroz što prolaze tranzicijske zemlje. Svu nemoć i nesnalaženje u tim vremenima. S druge strane, predstava otvara sva filozofska pitanja koja postoje otkada je vijeka. Puno smijeha, ali i grča u želucu, dokaz je da se kroz komediju zabune može držati gledatelj prikovan za stolac cijelo vrijeme.

I za kraj, pravi ’dreletovski’ dojam predstave – Davor Dretar Drele, televizijski i radijski voditelj:
Budući da se slabo razumijem u kazališnu kritiku, ne znam točno objasniti zašto mi se tako jako sviđa “Sirena i Viktorija”, ali mi je jasno k’o dan da ću svima preporučiti da pođu i pogledaju. Vjerojatno zato što jako sliči na život, čas je smiješna, čas ozbiljna, čas komična, a na trenutak i tragična. A možda zato što moje srce osjeća tragičnu, neuzvraćenu ljubav prema Gordani i Dubravki! Ili sam podsvjesno zaljubljen u Mladena? Bilo kako bilo, ako su mene, starog mizantropa i pesimista, ugodno opustili, nasmijali i zabavili, zašto ne bi i vas? Od svega srca preporučujem pogledati “Sirenu i Viktoriju”, barem jednom, a dozvoljeno je i više puta.

♦